maandag 20 september 2010

Back to basic

Dinsdag stond er een prachtig interview met een foto in De ware Tijd over de zeefdrukworkshop in Paramaribo.  Ook hierover weer tevreden dus.
Hier in Moengo hadden we deze dag alle tijd om klei te gaan bewerken.. Voor de workshop van woensdag is er nog klei van de KERAM steenfabriek, die we hebben gekregen van een van de workshopdeelnemers. Voor de workshop in Dantapu hebben de de klei die we daar hebben meegenomen doorgekneed en gezuiverd van stenen. Back to basics zeg maar. Deze klei ligt nu in pannenkoekjes te drogen. 
Toen we daar mee bezig waren kwamen er allemaal kinderen binnendruppelen voor de dansles van Tresma Pinas (geen familie). Met begeleiding van een muziekgroep leerden ze traditionele dansen. Heel ritmisch, soms hadden de bewegingen met voedselbereiding te maken. Het was geweldig om te zien en op 24 september gaan ze in Paramaribo optreden. Jong en oud doen mee. 
Zoals ik vertelde was er een auto geregeld. Daar ben ik erg blij mee want in deze hitte komt dat goed van pas om boodschappen te doen, naar het TAS te rijden enz. Helaas kreeg ik hem na een dagje al niet meer aan de praat. Gelukkig kon ik de eigenaar bellen die na enkele seconden gelijk al de diagnose kon stellen er was een boutje los bij de accu. Goede raad is duur want boutjes en moertjes zijn hier niet zomaar te krijgen. Om hem gestart te krijgen had ik iemand nodig die met een schaar de accuklem kon aanknijpen. Ik had het geluk de plaatselijke huisarts te treffen die behalve van zieke mensen ook verstand heeft van zieke autos. In zijn witte jas heeft hij mij uit de brand geholpen. Morgen op zoek naar een bout en moertje!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten